Thursday, 30 June 2016

Penghujung bulan enam

Okay, memandangkan saya dan blog tidak mahu sejarah berulang kembali di mana akan ada 1 bulan lagi tepaksa 'skip' dari karung archive, dengan rasa malas ini menaip dengan bertongkat dagu, saya rasmikan entri untuk bulan ini dengan lafaz niat bulan puasa (?).

Pagi tadi, bila Umar bersuara dalam whatsapp group Family baru lah saya tersedar akan jatuhnya tarikh kelahiran Ayah pada hari ini, dan sekaligus menyentakkan saya dengan kenyataan bahawa masa telah sampai ke penghujung bulan enam! Ya Allah, tak sedar langsung. Cepat sangat masa berlalu. Ramadhan pun sikittt lagi nak tutup tirai. Rasa macam terhuyung hayang pun ada. Apa benda lah yang aku buat selama ni sampai tak kawin2 lagi ni? Haha.

Selepas wish birthday Ayah, saya buat kenyataan dengan rasa sedikit bersalah di mana tahun ni Ayah dan keluarga tak dapat beraya dengan menantu baru lagi, dan saya mohon agar Ayah dapat bersabar dengan takdir Allah. Dan Ayah jawab :

'No problemo Kak.
Calon ... (smiley face 3 kali)'


Marilah kita berhuhuhu.